time


hai--


A NURSE to be says..

My photo
kata pepatah.."times is gold.."but for nurses "a seconds is life.." if A NURSE late for one second it mean a nurse have kill a people.. so means.. NURSING is not an easy job..NURSE hand's is healing but in the same time it killing.. when nurses make a mistake..they will get a punishment..but when they do save your life or healing your parents..do you say 'thank you nurse'? or even give a smile..

Saturday, June 11, 2011

kawin???

aha..siapa bilang ya??
kawin macam best jer kan..buka mata nampak insan tercinta..wekk!! geli ngat eh..

adoo..kenapa kawin eh?
jodoh la nyoi..
eh? 
ye laa..da tu kenapa kawin law bukan jodoh.. 
sebab gedik.. 
tetap jugak jodoh namanya..
alaa..  
itu kan ketentuan..

kawin?
kawin ibarat pikul bapak gajah bagi aku tau tak..
tak mampu aku terima law tiba-tiba aku di paksa kawin..
bukan masalah calon suami tapi masalah tanggungjawab sebesar bapak gajah atau sebesar ikan paus goreng celuk tepung..bapak r..susah dowh kawin..
bayangkan..
  1. emak mentua nak datang rumah tapi rumah bersepah macam kapal pecah and kau tak der masa nak kemas buzy dengan kerja
  2. balik kampung suami terpaksa masak nak jaga hati mak mentua sedangkan kau tak tahu masak and selama nie makan nasi beli jer.
  3. everyday kau kene make sure suami kau cukup makan pakai before dia pergi kerja dan balik kerja sedangkan kau pun tak tentu hala.
  4. bila kau penat-penat balik kerja and terpaksa masak dan kemas rumah pastu suami kau landing atas katil senang-senang minta nafkah batin.oh MG!!
  5. and paling dasyat bila mak mentua duk push nak cucu.. tapi kau da rancang kawin 3 4 tahun baru nak ada anak..

haa..kan susah kawin tu..hehe..bagi orang macam aku lah kot ase susah sebab aku nie..makan pakai mak yang uruskan..bangun pagi bila matahari tegak atas kepala..and law hangout tak ingat rumah..hee..alaa..korang pun sama kan???

tapi naper orang baya aku bole jer kawin?
sebab dia tak macam kau!!
ye ker..
or mungkin dia rasa dia mampu.. 
mungkin jugak kan..
naper kau fikir pasal kawin?
sebab ari tu kawan aku kawin..dia baya aku kot..and yang paling buat aku fikir pasal kawin sebab ada orang nak datang merisik akak aku..hee.. =)

by the way aku agak tertitis air mata bila dapat tahu akak aku rancang na kawin..
huhh... memangla tu berita yang semua orang tunggu-tunggu..
tapi aku takut bila akak aku da kawin nanti mesti la dia ada life baru kan..dengan suami dan keluarga suami..
aku takut dia lupa aku.. aku takut aku dengan dia jadi jauh..
tapi itu tetap berita yang mengembirakan aku..
congrate sis!!

cian kunai mati sebab kene hujan..
jaga kunie elok2 eh..
=)

No comments: