time


hai--


A NURSE to be says..

My photo
kata pepatah.."times is gold.."but for nurses "a seconds is life.." if A NURSE late for one second it mean a nurse have kill a people.. so means.. NURSING is not an easy job..NURSE hand's is healing but in the same time it killing.. when nurses make a mistake..they will get a punishment..but when they do save your life or healing your parents..do you say 'thank you nurse'? or even give a smile..

Sunday, January 13, 2013

A NURSE to be......soon


5 months less..... Tak pasti apakah perasaan sekarang.. Pagi-pagi tadi ada sesi pengambaran untuk daftar LJM (Lembaga Jururawat Malaysia) dengan kata lain untuk dapatkan lesen jadi nurse.. Woww.. Jadi nurse?? Am I sure? I am going to be a nurse soon? Oh my God!!

Bila tengok gambar.. Macam suka pulak. Tapi bila difikirkan nak jadi staffnurse dah lepas ni macam-macam perasaan ada. Takut, berdebar, tak nak, tak suka dan banyaklah tak dari nak. Kenapa eh? Memang asalnya saya tak pernah terfikir untuk jadi nurse apalagi minat nak jadi nurse. Selama saya hidup sedikit pun tak pernah terlintas dihati kecil ni nak jadi nurse sampai la  sekarang. As now i'am going to be a nurse soon pun saya masih fikir untuk kerja benda lain someday.. Sedangkan dah cukup ilmu untuk dibekalkan ke wad tapi kenapa masih tak timbul perasaan minat pada kerjaya ni. Ditawarkan dengan gaji lumayan, pekerjaan tetap, tak perlu bayar apa-apa hutang, segala kemudahan di depan mata.

Walau apa pun.. Saya tetap akan graduated in nursing soon. Dan akan dipanggil untuk bekerja as a nurse. Hmm....sumpah takut.. Macam-macam dalam fikiran ni. Macam mana kalau tersilap bagi ubat pada patient, pastu patient mati? Macam mana kalau patient bunuh diri time shift saya? OHHHH...Tidakkk..Dan lagi teruk kalau saya kene complain oleh klien dan surat complain sampai ke KKM dan seluruh dunia tahu saya jururawat yang looser??? XOXOXOXOXOX!! Takut takutt takuutttt..... Seluruh kerjaya akan musnah. Kehidupan pun hancur bila dipenjarakan nanti.

Puan Salmah kata nurse ni berada di tengah-tengah. sebelah kaki penjara sebelah lagi kerjaya. Kalau tersalah langkah akan ke penjara. Kalau tak salah terus berjaya. Jadi nurse ni tak boleh buat salah sikit pun. Law salah je musnah lah masa depan.. Sebab kerjaya nurse melibatkan nyawa seseorang. Setiap kesilapan meragut nyawa. Jadi..Sama jer maksudnya kalau saya tersilap bagi ubat kat patient dan patient meninggal ibarat saya telan racun untuk bunuh diri sendiri. So.. Nurse-nurse semua mesti jaga patient macam dia jaga diri sendiri. Oke =)


p/s : opss..terlupa ayat sebenar Puan Salmah..
tapi maksudnya camtu la..


with love,
SUZYRASHID

No comments: