time


hai--


A NURSE to be says..

My photo
kata pepatah.."times is gold.."but for nurses "a seconds is life.." if A NURSE late for one second it mean a nurse have kill a people.. so means.. NURSING is not an easy job..NURSE hand's is healing but in the same time it killing.. when nurses make a mistake..they will get a punishment..but when they do save your life or healing your parents..do you say 'thank you nurse'? or even give a smile..

Friday, January 11, 2013

silence is better than hurting others

silence mean you keep your word inside.. Hurting mean u make someone down.. So..
If you said something that will make people feel down.. Better u keep it in your self..
Do you think you know what had happened? And if you use your mind enough.. Is it what they said is logic?
Ask your self lah sayang..

My ma pernah berkata "salah ke betul ke, kita akan tetap salah selagi kita berada di bawah"  maksudnya my ma nak saya faham yang hidup ni kadang-kadang memaksa kita menerima kesalahan atau tomahan walaupun kita berkata baik atau benar... Atau dengan maksud yang tersurat.. Pangkat adalah kemenangan dan kebenaran.. Jadi.. Jika saya punya pangkat yang tinggi saya boleh menjatuhkan sesiapa saja dengan sesuka hati la? Anda setuju?

Jika orang itu bertanya adakah saya marah atau tak puas hati. Jawapannya tidak, saya kecewa dengan diri saya kerana sikap saya membuatkan anda terpaksa bersusah payah berusaha bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan maruah saya, ibu saya disini, dan orang-orang di sekeliling saya. Dan saya juga terfikir adakah anda patut di hormati dengan kelakuan anda yang begitu teruk.

"Mulut manusia macam tempayan" kata pujangga. Nak tutup tempayan pun susah apalagi mulut manusia. Sepatah kita cakap sepuluh patah dia tokok tambah. Apa yang lebih hebat, dia berjaya buat orang lain lebih tempayan dari dia. Kalau lah saya berpeluang, saya teringin nak tanya dia, adakah dia puas hati dengan kerjaya murahan ni? Di sebabkan NURSE adalah professional, saya tidak perlu lah melenting.

Kenapa nak percaya karma sedangkan kita orang islam wajib beriman pada qada' dan qadar? Sudah ditentukan nasib saya begini hari ini, dan tak perlulah saya mengharapkan balasan buruk pada mereka yang memburuk-burukkan saya serta orang yang menambah burukkan saya. Kerana takdir ALLAH S.W.T itu sentiasa ada hikmatnya. Wassalam..


p/s     jangan mudah melatah  takut terpelanting =)
credit to sayang mama kerana sudi mendengar luahan rasa


with love,
SUZYRASHID

No comments: